18, 19 en 20 september - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Francine Leest - WaarBenJij.nu 18, 19 en 20 september - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Francine Leest - WaarBenJij.nu

18, 19 en 20 september

Door: Francine

Blijf op de hoogte en volg Francine

21 September 2017 | Zambia, Livingstone

18 september
Het viel niet mee omzit bed te komen vanmorgen…..nog moe van de safari ging ik toch maar weer vroeg op (wandel) pad.
Op het werk geen bijzonderheden en na het werk zijn Stan, Jose en ik gaan lunchen bij het Kubu café, wat we wel vaker doen. Wat boodschappen gedaan en naar huis waar ik heerlijk nog een paar uurtjes geslapen heb voordat we om 19.00uur weer gingen eten.

19 september
Ook vanmorgen weer vroeg aan de wandel. Het is zo leuk zoals iedereen elkaar goedemorgen wenst. Je krijgt er gewoon een droge keel van!! Ik kom nu ook veel dezelfde mensen tegen en dan moet er soms ook even gestopt worden voor een kort praatje. Ik zou willen dat mensen in Nederland deze vriendelijkheid zouden hebben. Dan zou de wereld er daar ook wat mooier uitzien.
Na het werk weer een lunch in het centrum. Daarna wilden we de boodschappen gaan doen. Staan we met het karretje bij de kassa, wordt alles opeens pikdonker. Geen stroom meer!!! Geen kassa die meer werkte natuurlijk. Na 10 minuten wachten zijn we maar vertrokken. Op naar de volgende supermarkt. Daar kregen we te maken met het probleem dat we niet konden betalen met het bankpasje. Na even zoeken had ik de pincode van mijn creditcard gevonden en konden we vertrekken.
Omdat het ontzettend warm was wilden we zo snel mogelijk naar huis. Een chauffeur (één van de heel, heel velen) sprak ons aan. Het was een illegale chauffeur. Ze hadden tegen ons gezegd neem alleen de taxi met de paarse strepen. Alle anderen zijn illegaal. Maar ja, we wilden weg en dachten, ach, het zal zo’n vaart niet lopen.
Toen we even onderweg waren sloeg de chauffeur opeens linksaf. Wij natuurlijk meteen zeggen dat hij verkeerd reed maar hij zei dat hij de weg wel wist. Toen we hem vertelden dat hij moest stoppen kwam de aap uit de mouw. Even verderop op de weg die we eigenlijk moesten hebben, stond politie controle. Daar wilde hij natuurlijk niet naar toe. In een mum van tijd zaten we weer op de gewone weg en was de politie ontweken!! We hebben toch wel ons lesje geleerd want het voelde even helemaal niet goed. Dat doen we dus niet meer!!!

Na het avondeten voelde ik me niet zo lekker. Vroeg naar bed gegaan maar de halve nacht op de wc gezeten : (

20 september
Vandaag maar een dagje niet gaan werken want ik was nog niet helemaal opgeknapt. En je moet er toch niet aan denken dat ik naar het werk aan het lopen ben en naar de w.c. moet. Ik moet er trouwens ook niet aan denken te moeten als ik bij het old people’s home ben maar dat terzijde ; )
Het was een saaie dag. Wat gelezen en gelukkig ging het al snel beter!! S avonds was ik weer helemaal opgeknapt.

  • 21 September 2017 - 22:45

    Ellen:

    Goed om te lezen dat de malaise van korte duur was....wat schrijf je boeiend...mogelijk nieuwe carrière?

  • 22 September 2017 - 20:21

    José :

    Prachtige verhalen weer en fijn om je even gesproken te hebben. Nog een super fijne week toegewenst lieve zus !!! Doe wat je kan en doe dat met plezier xx

  • 25 September 2017 - 07:08

    Dorothé:

    Francine, wat bijzonder wat je allemaal meemaakt, ik ben steeds zeer geboeid door je verhalen En alle respect wat je daar doet. Prachtig zo'n safari. Geniet ervan Francine. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Francine

Actief sinds 27 Aug. 2017
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 7071

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

02 September 2017 - 30 September 2017

Zambia Livingstone

Landen bezocht: